oudgloriënheist

Wednesday, July 04, 2007

VERSLAG VERGADERING OUD GLORIEN VRIJDAG 8 JUNI

waren aanwezig : Fernand, Wilfried, Albert, Joeri, Lieven, Jan, Fabien, Dirk, Jaap, Patrick, Stef zijnde niet te veel leden; enkelen namen toch de moeite zich te verontschuldigen.
Niet alleen kan op deze manier weinig beslist worden, het is ook niet echt motiverend.

evaluatie voorjaarsprogramma : er waren matchen gepland tegen Oostburg, Kortrijk, Oosthoekboys, Zele, Tongeren, alsook het tornooi van Blankenberge en ons eigen tornooi. In laatste instantie was er een match tegen Diest.
Kortrijk en Zele kwamen niet af; Tongeren zal volgende jaar wellicht niet meer komen.

Blijft over voor volgend jaar : Oostburg, Oosthoekboys (?), eigen tornooi (op 17 mei), tornooi van Blankenberge (10 mei). We zijn uitgenodigd door het parlement en door Meise voor een match in Brussel.
Niet echt denderend als programma maar ploegen vinden blijft een probleem; We zullen eens moeten polsen in Limburg tijdens onze match in Riemst of daar nog een ‘markt’ is.

Najaarsprogramma :
zat 25 augustus : canada maldegem
vrij 31 augustus : oosthoek heist
vrij 7 september : Blankenberge
zat 15 sept : straaljagers Zele (hopelijk) + soupeetje schildia
zat 23 sept : nog niks definitief; bezig met 2 ploegen
zat 30 sept : FC Millen (zie weekend Riemst)
zat 6 okt : kleit
heeft er iemand problemen mee dat de zaterdagmatchen ev om 15 uur gespeeld worden ?

Wil iedereen de matchen noteren zodat er binnen afzienbare tijd weer geen zever is dat ze het programma niet gehad hebben.

Palingsouper gaat door op vrijdag 6 juli in Ter Mude : leden gratis, dames 20 euro. Aperitief vanaf 19 uur. Verwittigen TEN LAATSTE 25 JUNI

Weekend Riemst : zie bijgevoegd programma. Er is een kleine verandering met het oorspronkelijk programma : het half pension van de zaterdagavond wordt vervangen door een barbecue op het plein van de tegenstander terwijl de zondagmiddag er gegeten wordt in het hotel ipv elk voor zich. Dit brengt een kleine prijsverhoging mee waardoor de prijs op 180 euro per persoon komt. Dit bedrag dient gestort tegen 6 juli (palingsouper) zodat er een overzicht kan gemaakt worden van het aantal kamers.

Verzekeringsproblematiek : blijkt dat we al die jaren niet verzekerd waren gezien onze matchen, op uitzondering van het tornooi, niet aangevraagd worden aan de Belgische voetbalbond. Gezien er geen ‘feuille’ is, kan er niet teruggevallen worden op de verzekering. Lieven Rappé is bezig met een aangepaste verzekering, die ook andere activiteiten zal dekken (weekend Riemst, tornooi, bals,…)
Blijft de vraag of we dan nog überhaupt KFC Heist nodig hebben. Toch moet het tornooi aangevraagd worden via de KBVB omdat de andere ploegen kunnen verzekerd zijn bij de bond. Dus moeten we ergens ondergebracht worden bij KFC Heist. Maar, als we inderdaad onderdeel zijn van KFC Heist, moeten we dan eigenlijk wel de pleinen betalen gezien KFC Heist vrij over de pleinen mag beschikken.
Voorstel is om ieder jaar aan KFC Heist een bepaalde som te betalen (bv 625 euro) waarmee we dan voldoen aan lidmaatschap en vergoeding voor gebruik kantine maar die tevens geldt als sponsoring. Gezien we dit jaar 400 euro betaalden na het tornooi (voor de kantine en als sponsoring voor de jeugd) en dan nog betaalden voor de verzekering van 24 spelers ( x 12,50 euro), komt dit bedrag zeker overeen met hetgeen dit jaar betaald werd.

Het tornooi van dit jaar was een sportief succes maar geen financieel succes : slecht een winst van 64.000 bef tov 150.000 bef vorig jaar. Dit verschil dient op het konto van de Ravelingen geschreven te worden. De Ravelingen was dus inderdaad verlieslatend : slechts 3 vaten bier werden verkocht aan pakweg 80 aanwezigen. Vorig jaar liep de zaal vol en verkochten we 11 vaten en hadden we een sponsoring via affiche en een 250 entrees aan 4 euro.
Wat doen we er mee ? Sommigen zijn voorstander van afschaffing van de zaal terwijl anderen deze nog niet willen opgeven. Maar dan moet er een formule zijn die de mensen van Heist terug naar de zaal krijgt. Wie heeft een idee ?

De toestand van de kassa is gelijkaardig aan vorig jaar dit door een betere opbrengst van het Wolfgangbal en een goedkopere nieuwjaarsreceptie.

Blijft dus het feit dat Wolfgang de troefkaart bij uitstek is om aan geld te geraken. Dus wordt iedereen opgeroepen om van het volgende bal een succes te maken ttz de sponsoring moet beter. We verloren enkele goeie sponsors dus daar moet iedereen eens mee bezig zijn.

Sommige leden willen nog wel eens naar het buitenland. Wie voelt zich geroepen om iets in gang te steken ?

Zou er interesse zijn om volgend jaar een lang weekend naar Dublin te gaan en daar een match te spelen ?

Het eindejaarssouper op 1 december staat voorlopig opgeschreven in ’t choufke maar wie een ander voorstel heeft, mag deze uitwerken en doorspelen. Zoniet blijft alles bij het oude.

De nieuwjaarsreceptie is terug vastgelegd in de knotwilghoeve op zondag 13 januari en volgens het systeem van vorig jaar.

groeten
albert
tel 050 511237

0 Comments:

Post a Comment

<< Home