Verslag vergadering Oosthoek vrijdag 10 maart
Eerste en belangrijkste punt van de vergadering betrof de affiche van het 82 ste tornooi welke doorgaat op zaterdag 20 mei. De naam hiervan werd met unanimiteit van stemmen vastgelegd op ‘zestig jaar Oud Gloriën’. Op dezelfde affiche komt een foto van ‘No way out’ met vermelding van datum, plaats,… Hieronder in een gearceerd vak volgt de vermelding van het tornooi en daar nog onder de vermelding van de sponsors. Uiteindelijk werden 19 sponsors bereid bevonden om een zekere financiële bijdrage te leveren. De affiche gaat op dinsdag 14 naar de drukker zodat deze zeker klaar is begin april.
De toegangskaarten : voorkant alle gegevens van het bal; achterkant vermelding vh tornooi alsook de vermelding van de sponsor ‘Ollevier’, welke de factuur van deze kaarten betaalt.
Voor het tornooi zal een goede organisatie moeten op poten gezet worden. Een eerste gedachtenwisseling, weliswaar niet op deze vergadering bracht volgende ideeën naar voor :
Accent dient gelegd op de dansavond. Dus : à la wolfgang. Het is de bedoeling de mensen van Heist terug naar ons bal te krijgen dus moet er weer een ‘agresieve’ verkoopscampagne volgen : alle leden moeten kaarten verkopen.
Doel : 4 à 500 man naar de zaal krijgen. Opstelling : zie Wolfgang + enkele tafels..
Het spreekt voor zich dat hier een voorbeeldige organisatie zich opdringt gezien er op het terrein dient gewerkt én in de zaal.
Alle leden dienen aanwezig te zijn teneinde alle werkplaatsen in te vullen :
- vistoestanden : Noël, Jan, Luc B, ev dames
- deur : pierre hiel, frank Kreps, Luc B; achteraf zorgen pierre en frank voor verkoop van de drankbons; fernand heeft nog voldoende bons en zal het aantal nazien; bons kunnen nog gebruikt worden in de ravelingen : eens iedere ploeg binnen is, kan deze post geschrapt worden.
- aan de deur worden de ploegen dus ontvangen door pierre en frank : zij krijgen van albert een enveloppe met ingangskaarten (’s avonds), bier- en visbon; de afrekening dient normaal vooraf te gebeuren door de ploegen maar de realiteit zal dit moeten uitwijzen
- controle pleinen : Valère, Danny, Fernand, Wilfried
- tornooileiding : André en Freddy VD
- bar tijdens de matchen : Johan – vince – dirk dd – albert – braem – Roger – jaap – patrick
- bar na de matchen + bediening : bijkomend : Anthony – franky – joeri – philippe – stef – marc – fabien – françois
- dienen om 20 u in de zaal te zijn : pierre marijs – luc batslé – ronny – alsook franky – braem – dirk dd
- kijken voor de opkuis en het opstapelen van stoelen en tafels : jan – noël –johan – vince – Roger – jaap – françois / misschien enkele dames voor een dweiltje (wie doet dit normaal ?)/ jan brengt de overschot van de drank naar de ravelingen
- dirk en albert moeten in de loop van de namiddag/vooravond de ravelingen in de gaten houden zodat de techniek, het orkest en de disco ‘speelklaar’ zijn
- Om 20.3O u moeten ook Danny en frank n(entree), Fernand, Freddy en Pierre (drankbons) in de zaal zijn
Het sportieve mag uiteraard ook niet vergeten worden : een aantal druk bezette spelers kunnen enkel de tweede match spelen; coach moet goed nadenkenAndré kijkt voor de nodige papieren voor het tornooi : bond, blad scheidsrechter,…Albert verwittigt de scheidsrechters, sabam,…
Indien iemand voorstellen of verbeteringen heeft, gelieve te mailen.
Verder werd de kalender besproken en geconstateerd dat het moeilijk wordt om binnenlandse ploegen naar hier te krijgen. Is het dan niet beter om ploegen uit West en Oost Vlaanderen te contacteren ? Rik probeert ook via contacten van het jeugdtornooi aan ploegen te geraken.
Wie kent er ploegen of spelers uit de omtrek waarmee hij vroeger gespeeld heeft die nog actief/passief met voetbal bezig zijn ?
Op zaterdag 8 april is er de uitstap naar Oostburg; op zat 29 april komt straaljagers Zele op bezoek; telkens is er een etentje (uitleg zie kalender) Teneinde de restauratie op punt te zetten, dient Albert ten laatste een week op voorhand verwittigd.
De trip naar Luxemburg en Valkenburg : autobussen worden vastgelegd.
Voor Luxemburg (zie kalender voor details) : kun je nu al doorgeven of je zou meegaan ?
Voor het tornooi is nog een achtste ploeg nodig : contacten werden nog gelegd met Duffel en Blankenberge; Fc Oosthoek is ook een alternatief indien de rest niet lukt. Jaap dient nog de financiële consequenties door te geven aan Oostburg.
Pierre Hiel kijkt met Schildia voor eindejaarssouper
Patrick heeft een idee voor carnaval en zal dit verder uitwerken.
Wie kent er een alternatief voor de volgende eindejaarsreceptie : indien er een zaaltje dient vastgelegd, niet wachten tot december; wie wil er eventueel een handje toesteken hierbij.
De datum voor Maleisië dient een van de volgende weken nagekeken zodat er een ‘spaarprogramma’ kan gelanceerd worden en we weten wie allemaal mee kan/mag.
De voorzitter had traditioneel het laatste – en dit keer het allerlaatste – woord en stelt zonder vooropzeg zijn positie ter beschikking. Ook Fernand denkt aan opstappen maar doet zijn contract nog uit tot einde jaar. Een nieuwe voorzitter dient dus gekozen ofwel moet de structuur herbekeken worden. Een oproep tot iedereen met het echte Oud Gloriënbloed in de adren : wie neemt zijn verantwoordelijkheid op en is bereid een deel van het praktische werk te verrichten. Het betaalt slecht maar ’t staat mooi op je curriculeum vitae. Beter is om dit snel te regelen (bv op de vergadering ivm het tornooi op vrijdag 19 mei) en geen 6 maand te wachten : er is genoeg werk in het vooruitzicht !
Albert
Eerste en belangrijkste punt van de vergadering betrof de affiche van het 82 ste tornooi welke doorgaat op zaterdag 20 mei. De naam hiervan werd met unanimiteit van stemmen vastgelegd op ‘zestig jaar Oud Gloriën’. Op dezelfde affiche komt een foto van ‘No way out’ met vermelding van datum, plaats,… Hieronder in een gearceerd vak volgt de vermelding van het tornooi en daar nog onder de vermelding van de sponsors. Uiteindelijk werden 19 sponsors bereid bevonden om een zekere financiële bijdrage te leveren. De affiche gaat op dinsdag 14 naar de drukker zodat deze zeker klaar is begin april.
De toegangskaarten : voorkant alle gegevens van het bal; achterkant vermelding vh tornooi alsook de vermelding van de sponsor ‘Ollevier’, welke de factuur van deze kaarten betaalt.
Voor het tornooi zal een goede organisatie moeten op poten gezet worden. Een eerste gedachtenwisseling, weliswaar niet op deze vergadering bracht volgende ideeën naar voor :
Accent dient gelegd op de dansavond. Dus : à la wolfgang. Het is de bedoeling de mensen van Heist terug naar ons bal te krijgen dus moet er weer een ‘agresieve’ verkoopscampagne volgen : alle leden moeten kaarten verkopen.
Doel : 4 à 500 man naar de zaal krijgen. Opstelling : zie Wolfgang + enkele tafels..
Het spreekt voor zich dat hier een voorbeeldige organisatie zich opdringt gezien er op het terrein dient gewerkt én in de zaal.
Alle leden dienen aanwezig te zijn teneinde alle werkplaatsen in te vullen :
- vistoestanden : Noël, Jan, Luc B, ev dames
- deur : pierre hiel, frank Kreps, Luc B; achteraf zorgen pierre en frank voor verkoop van de drankbons; fernand heeft nog voldoende bons en zal het aantal nazien; bons kunnen nog gebruikt worden in de ravelingen : eens iedere ploeg binnen is, kan deze post geschrapt worden.
- aan de deur worden de ploegen dus ontvangen door pierre en frank : zij krijgen van albert een enveloppe met ingangskaarten (’s avonds), bier- en visbon; de afrekening dient normaal vooraf te gebeuren door de ploegen maar de realiteit zal dit moeten uitwijzen
- controle pleinen : Valère, Danny, Fernand, Wilfried
- tornooileiding : André en Freddy VD
- bar tijdens de matchen : Johan – vince – dirk dd – albert – braem – Roger – jaap – patrick
- bar na de matchen + bediening : bijkomend : Anthony – franky – joeri – philippe – stef – marc – fabien – françois
- dienen om 20 u in de zaal te zijn : pierre marijs – luc batslé – ronny – alsook franky – braem – dirk dd
- kijken voor de opkuis en het opstapelen van stoelen en tafels : jan – noël –johan – vince – Roger – jaap – françois / misschien enkele dames voor een dweiltje (wie doet dit normaal ?)/ jan brengt de overschot van de drank naar de ravelingen
- dirk en albert moeten in de loop van de namiddag/vooravond de ravelingen in de gaten houden zodat de techniek, het orkest en de disco ‘speelklaar’ zijn
- Om 20.3O u moeten ook Danny en frank n(entree), Fernand, Freddy en Pierre (drankbons) in de zaal zijn
Het sportieve mag uiteraard ook niet vergeten worden : een aantal druk bezette spelers kunnen enkel de tweede match spelen; coach moet goed nadenkenAndré kijkt voor de nodige papieren voor het tornooi : bond, blad scheidsrechter,…Albert verwittigt de scheidsrechters, sabam,…
Indien iemand voorstellen of verbeteringen heeft, gelieve te mailen.
Verder werd de kalender besproken en geconstateerd dat het moeilijk wordt om binnenlandse ploegen naar hier te krijgen. Is het dan niet beter om ploegen uit West en Oost Vlaanderen te contacteren ? Rik probeert ook via contacten van het jeugdtornooi aan ploegen te geraken.
Wie kent er ploegen of spelers uit de omtrek waarmee hij vroeger gespeeld heeft die nog actief/passief met voetbal bezig zijn ?
Op zaterdag 8 april is er de uitstap naar Oostburg; op zat 29 april komt straaljagers Zele op bezoek; telkens is er een etentje (uitleg zie kalender) Teneinde de restauratie op punt te zetten, dient Albert ten laatste een week op voorhand verwittigd.
De trip naar Luxemburg en Valkenburg : autobussen worden vastgelegd.
Voor Luxemburg (zie kalender voor details) : kun je nu al doorgeven of je zou meegaan ?
Voor het tornooi is nog een achtste ploeg nodig : contacten werden nog gelegd met Duffel en Blankenberge; Fc Oosthoek is ook een alternatief indien de rest niet lukt. Jaap dient nog de financiële consequenties door te geven aan Oostburg.
Pierre Hiel kijkt met Schildia voor eindejaarssouper
Patrick heeft een idee voor carnaval en zal dit verder uitwerken.
Wie kent er een alternatief voor de volgende eindejaarsreceptie : indien er een zaaltje dient vastgelegd, niet wachten tot december; wie wil er eventueel een handje toesteken hierbij.
De datum voor Maleisië dient een van de volgende weken nagekeken zodat er een ‘spaarprogramma’ kan gelanceerd worden en we weten wie allemaal mee kan/mag.
De voorzitter had traditioneel het laatste – en dit keer het allerlaatste – woord en stelt zonder vooropzeg zijn positie ter beschikking. Ook Fernand denkt aan opstappen maar doet zijn contract nog uit tot einde jaar. Een nieuwe voorzitter dient dus gekozen ofwel moet de structuur herbekeken worden. Een oproep tot iedereen met het echte Oud Gloriënbloed in de adren : wie neemt zijn verantwoordelijkheid op en is bereid een deel van het praktische werk te verrichten. Het betaalt slecht maar ’t staat mooi op je curriculeum vitae. Beter is om dit snel te regelen (bv op de vergadering ivm het tornooi op vrijdag 19 mei) en geen 6 maand te wachten : er is genoeg werk in het vooruitzicht !
Albert
0 Comments:
Post a Comment
<< Home